söndag 24 mars 2013

livet 2.0

ibland drabbas jag av livet 2.0. Ni vet ekorrhjulet som bara snurrar fortare & fortare. Och jag springer på, ökar för att komma ikapp men hjulet bara snurrar fortare & fortare. Känner ni igen er? Så har det varit nu ett tag.. jättemycket på jobbet, och så lite rännande på sjukhus med Alice som fortfarande inte är frisk, så har jag börjat gå en föräldrakurs som är en kväll i veckan och nu så i onsdags åkte mannen iväg på konferens med jobbet och har inte kommit hem än, men snart så..

Så denna vecka har varit fullt spett utan att överdriva en sekund. när klockan börjat närma sig spöktimmen har jag fortfarande inte pustat ut. Men i torsdagskväll så packade jag in dom små och åkte till Orsa över helgen med min bror, mor & far. Så jag & lillebror  har åkt skidor med dom små och mor & far har rullat markservice och mamma skämmer som alltid bort oss med så god mat. Orsa bjöd på strålande väder och efter en dag i backen var alla trötta och sov som stockar natten lång..

Barnen imponerar stort & det har varit så kul att se deras utvecklas. Alice sa till mig i liften att hon ville åka liften själv, jag var lite tveksam.. hur skulle hon kunna ta liften, hålla balansen hela backen och sen kliva av liften..Men hon envisades. Jag instruerade henne och hjälpte henne iväg. Lillebror åkte före för att assistera avstigningen. Men det gick ju galant och hon släppte värdsvant knapp-liften och sa kavat likt Lotta på Bråkmakargatan:
 - Där ser ni att jag kan åka lift! Jag kan åka lift - ja sa ju de! :-)

Den andra dagen kom mor & far upp för att titta på barnen & äta lite lunch i solen med oss och efter det så sa dom att vi kunde ta nått åk själva så kunde dom hänga i pulkabacken med barnen. Och vi var ju inte sena på att tacka för det å pipa iväg. Få lite valuta för liftkortet så att säga.. Oh my gooood va nice!! Det var så fantastiskt kul att bara släppa på och det var nästan inga folk i backarna. Sjukt kul!!! Och när vi kom tillbaka för att hämta upp dom så visade det sig att dom där små filurerna inte alls ville åka pulka utan dom ville ju åka skidor, så morfar fick springa med liften upp å ner för Henry kan ännu inte kliva av liften själv.. Morfar fick dagens träningspass kan man säga ;)  Sen åkte vi lite till, tog en fika i solen på toppstugan och åkte tills liftarna stängde.

Och nu är vi hemma igen efter en härlig helg.
Så nu laddar vi om inför födelsedagar, påsk & en resa till öjn. tjoho. Jag längtar!!

puss
Fru B.

1 kommentar:

  1. Hej! Googlade på Savoy-vasen från Iittala och fick upp en bild från din blogg. Vad har du för höjd på din?
    Mvh Linn M

    SvaraRadera