onsdag 20 februari 2013

På min önskelista..

Det här med att önska sig saker när man ska  (innan jul & födelsedagar) det är jag inte så himla bra på (då kommer jag inte på någonting alls), men att önska sig saker när man inte ska - det är jag himla bra på! Men varför inte? och om man  har bra minne så kan man ju plocka fram min önskelista om en månad eller så. Just i afton går mina önskningar till den gamla anrika butiken på Strandvägen...
Hortuskrukan i glas. Josef Frank från 1942.
Blid lånad från Svensk Tenn.
 Jag har väl önskat mig den här krukan i flera år egentligen så det är väl inget nytt under solen.Men jag tycks alltid komma tillbaka till att jag så himla gärna vill ha den. Men den kostar ju en förmögenhet så det blir liksom aldrig av att jag köper den. Ett tag föll den lite i glömska och jag trånade & trånade efter vasen "Dagg" men efter att alla stora inredningsbloggerskor köpt den så vet jag inte om jag vill ha den längre. Helt plötsligt blev jag mätt på den och började återigen länga efter min kära Hortuskruka - en riktig "hållkäftenpjäs" om jag får säga det själv. Och fantastiskt användbar också då den fungerar lika bra som vas. Vill ha!
Kudde Celotocaulis Lin.
Bild lånad från Svenskt tenn

Ja. Den vill jag också ha. Tror den skulle trivas ypperligt i min soffa bland alla andra svart/vita kuddar.
Ett piggt litet avbrott mot allt de svart vita. Det är väl inte så svårt att förstå att jag vill ha den? :-)

Men så är det väl alltid att man vill ha en massa saker, och då kan man väl få önska sig det. Materiella ting det är ju så himla lätt. Det är "bara" pengar som kan hindra dig från att få din önskan igenom. Men det jag allra allra helst vill ha det kan inte köpas för pengar, hur mycket jag än önskar mig det. Och jag skulle byta alla jäkla vaser & kuddar i hela världen om jag bara kunde få som jag vill..  Men det fungerar ju inte så, så jag fortsätter att fokusera på mina materiella ting. Livet blir lixom lite lättare & roligare då!

Puss
Fru B.

1 kommentar:

  1. Den där vasen asså!!! Men tvåtusen lite drygt.....aaaahhhh. Synd. ;)

    Anna

    SvaraRadera