måndag 18 februari 2013

Mumsiga marinerade kronärtskockor.

I lördags gjorde jag marinerade kronärtskockor & jag tyckte det var så himla gott att jag tänkte att jag delar med mig av receptet som jag hittade på någon livsnjutar-site :-)

Man kunde gärna göra receptet dagen innan skrev dom men jag gjorde det bara någon timme innan och det blev toppen ändå.


Marinerade kronärtskockor

1 burk kronärtskockshjärtan i vatten
2 msk vit balsamvinäger
1 dl olivolja av god kvalitet
2 vitlöksklyftor
1/2 tsk salt
1 msk färsk basilika eller 1 tsk torkad

Do it like this...Vispa ner oljan i vinägern, pressa i vitlöken, smaka av med salt och basilika. Låt kronärtskockorna rinna av, dela dem i små bitar och vänd ner i marinaden. Låt stå kallt en timme innan servering , men helst över natten.


Jag hade det som komplement till charkisarna & det passade utmärkt om jag får säga det själv!

Puss
Fru B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar