onsdag 27 februari 2013

Lite guldkant i vardagen.

Igår tog jag ledigt och åkte till junibacken med barnen, det var planerat sedan länge och just då hade jag inte en tanke på att det kunde vara sportlov. Men det var det ju. Men vi åkte dit till lunchtid och hängde kvar tills dom stängde och vi fick en fantastiskt mysig dag där. Barnen älskade det och om dom är lyckliga så är jag det! Vi tittade på teater, åkte sagotåg, gick på sångstund, åt & fikade och lekte i alla dessa fantastiska miljöer. Det är ju så fint & roligt ordnat att det är en fröjd även för oss vuxna (om man då kan bortse från ev kaos, ljudnivå & att det är folk överallt).

Lite bilder från vår dag..

Försöker bättre på oddsen att få "ongen" med mig hem...
Ett tips är ju att vara en vuxen per barn för råkar du blinka så är ungen uppäten av en gorilla,
borta i en riddarborg, iväg till skjöss med ett skepp....

Lilla gubben & Lilla Gumman

Henry körde korvvagn & sålda korvar för brinnande livet.
Han den där korvståndsgubben ner på fyristorg han är helt akterseglad vid det här laget ;)

   

I Villa Villerkulla fanns ett stort pepparkakspussel på golvet!

När Junibacken stängde, parerade jag ut genom leksaksaffären så gott jag kunde (dom är ju inte dumma som lägger världens finaste leksaksaffär mitt i junibacken)  slängde barnen i vagnen och tog en alldeles för snabb promenad upp till Restaurang Nicklas (det kändes att jag hade 40 kilo barn i vagnen när jag skulle upp för backen dit kan jag säga) för att möta upp maken..
åh phu.

Henry valde minihamburgare som han åt under stor koncentration.

kärlek!!

Ja det var en fantastisk tisdag helt enkelt, det är ju inte varje dag man får göra mysiga utflykter och äta på restaurang med familjen. Nicklas bjöd på bra mat, vi åt bla entrecote och det var tammetusan den godaste entrecote jag någonsin ätit. Respekt till kocken. Och servitören undrade om det var okej att vi fick lite Amarone till köttet istället för det vin vi beställt då han ändå hittat en öppnad flaska från helgen som han tyckte var synd att hälla bort... Ja tack sa vi :-)

Jag älskar att göra saker som ger lite guldkant på vardagen. Jag älskar att gå på restaurang med barnen, det kanske inte blir perfekt varje gång, det kanske blir lite knas och man kanske inte kan sitta i 4 timmar men det gör inget. Vi var ändå där i ca 2,5 timme och det får anses som bra tycker jag. Den enda fadäsen måste vara när Henry beställt glass av servitören. Servitören hinner sedan vara borta i kanske 1 minut och nästa gång han går förbi vårt bord utbrister Henry: Hörru Grabben, när kommer min glass...? (vi dooooog)
Vart får han allt ifrån? Men han verkade helt oförstående när vi försökte tala om att man inte sa så.
Han sa bara: men va heeeeter grabben då?
haha. well well..  ingen större skada skedd.

Sen vid halv åtta rullade vi vår dubbelvagn mätta, nöjda & belåtna mot pendeln & förorten.
Bästa tisdagen på länge!

Puss Fru B.

ps. 2 tips.
1. Om ni skall gå på junibacken, gå på en vardag och kom lite senare på dagen så att ni kan stanna längre för på eftermiddagen går dom flesta hem och då får man massa utrymme till lek & bus för barnen.
2. Anmäl er till "erbjudande siter" tex Groupon, lets deal, bookatable, jag brukar hoppa på lite olika dealer när det dyker upp något bra. Idag fick vi tex halva priset på all mat på restaurangen via just bookatable. Då har man lixom råd att göra sånt här lite oftare än vad man normalt skulle och man kanske testar nya restaranger osv. Jätteskoj & bra tycker jag!

Kram
Fru B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar