onsdag 9 januari 2013

Nytt år - ny soffa!!

Vår soffa är nere för räkning, ja vår älsklingsfotölj med tyvärr. Så nu funderar vi för fullt vad detta skall ersättas med och jag börjar snöa in totalt på att jag skall ha en vit hörnsoffa!!  Är du kvar? :)
Ja det trodde jag aldrig jag skulle säga. Någonsin. 

Men vem vet, det här är ju året när spegelväggen kommer tillbaka igen så varför inte lixom.. (så även om du fortfarande kräks på spegelväggen med halvmånevälvd överdel från ditt flickrum så kanske det är dags att köpa en packe speglar på loppis, om du inte har din kvar (det har garanterat jag..någonstans) innan dom kostar mer än en Tjuga på loppisarna. ;)

Anyway. Soffan får inte vara plufsig, romantisk eller så utan enkel, stilren, skön & snygg..  Och armstöden får hellre vara lite högre men inte speciellt breda utan ganska smala, hellre än låga breda armstöd. Tror jag. Sen tänker  jag mig ett fyrkantigt bord med en sliten träskiva på någon järnställning. Tror det kan bli väldigt bra. Idag sitter vi ju på rad, det är ju inte alls så socialt. Nej jag tror banne mig att en hörnsoffa skulle göra rummet både mera socialt och kanske även lite mysigare.. Alla vill väl sitta i hörnet? ;) och som bonus får man brasan mitt emot. 

Ja jag blir mer och mer övertygad. Nu måste jag bara hitta den också. Någon som har några bra tips här? Tänk vad glad jag skulle bli!

Puss Fru B.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar