söndag 2 december 2012

Helgen i bilder

Inför den här helgen hade vi inget inbokat och det kändes så skönt för då kunde vi göra det som föll oss in och med lite spontana vänner blev det här ju en tämligen social helg ändå. Till allas förnöjsamhet!


Fredag, vi blev inbjudna lite spontant på middag hos vänner i Bromma.
Så vi stoppade barnen i vagnen och begav oss dit i detta underbara vinterland..

Det blev en väldigt trevlig kväll & värdskapet är riktigt vassa på mat & dryck så vi blev så bortskämda!
Det här vinet var himla gott tyckte jag så det här fotot är ett tips till er men även för mitt eget minnes skull ;)


Helgen bjöd ju på uuuuunderbart väder, solsken och knarrande snö (så det måste säkert varit 10 minus).
Vi har varit i Gläntan både igår och idag och åkt pulka med familj & vänner.
Och igår blev det spontanlunch & lek efter pulkaracet. Himla härligt att få till sånna små stunder när man annars har så svårt att synka 2 familjers kalendrar.


 Lördag, glöggpremiär här hemma.


 Och Linas matkasse fick stå för middagen...

.. sen blev det soffmys för hela slanten. Jättemys.
Finns det något bättre än det här? Nä.
 Mina älskade små hjärtegryn!!


 Mera pulkarace i dag och vi njöt allihopa av det underbara vädret. Tänk, tänk om det här kan hålla i sig ändå till jul. Det vore väl ändå alldeles fantastiskt!!! Hoppas hoppas!!

Ja och ni som tror att spontaniten kanske börjar ta slut vid det här laget ni har alldeles fel. För i eftermiddags vankades det glögg i grannskapet. Så himla mysigt att träffa alla, testa lite olika härliga glöggsorter och sätta tänderna i årets första saffranssockerkaka! tummen upp för det!

Men nu är det helt slut på spontantiteten. Mannen jobbar med våra fönster och söndagen lider mot sitt slut.

Hoppas ni alla haft en härlig helg och en fin 1a advent!!

Vi har haft det toppen även om adventsstämningen inte riktigt infunnit sig. Lite pynt har kommit fram men eftersom vardagsrummet inte är i ordning så kör jag enligt tricket: vänd ryggen mot kaoset & tänd några ljus. Hoppas innerligt att fönstrena snart är klara, att jag hittar nya gardiner & gardinstänger och att jag får upp dom OCH så några adventsstjärnor på det så ska det nog bli bra. :)

Och vet ni, Rusta är värt ett besök. Jag hittade mina stjärnor och massa mer. såklart.

puss
Fru B.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar