torsdag 6 december 2012

Hälsningar från Fjollträsk.

Ja men så kom det ju snö i år igen. Om det kommer lite i taget, pö om pö så klarar vi det hyffsat (ingen garanti för SJ/SL dock) men igår DUMPADE det ner snö, addera sedan typ storm på det.. ja det var kaos. Allt var mjölkvitt, man såg ingenting, snön yrde från alla håll. Trafiken lamslagen osv.

Men jag kom ganska lindrigt undan, jag kom både till & från jobbet på helt okej tid i min egna lilla svarta fara. Maken däremot som skulle till Norge på kurs fick hänga på Arlanda från arla morgonstund till kvällen innan dom kom iväg.

Vi skulle haft julfest för våra kunder igår på Fotografiska men det fick blåsas av 2 timmar innan den började. Våra gäster satt insnöade både här & där och moderatorn hade kört i diket. Så nog var det kaos i stan.

Mina snälla päron skulle hämta barnen igår eftersom Patrik var bortrest & jag hade julfesten så dom stackarna fick åka hit i kaoset, men dom fick vänta halva dagen på att motorvägen skulle öppna pga av alla trafikolyckor. Men tack och lov kom även dom fram & tillbaka välbehållna.

Så även om dagen var kaos så kom jag hem till ett lyxigt mottagande. Maten stod på bordet, barnen var glada, på köksbänken stod en fin amaryllis, i garaget fanns en gran & massssssa granris och ett stort tyg hade förvandlats till en fin uppfållad julduk. Och sist men inte minst så hade papsen varit och meckat lite med vår panna & element så nu öste det ut härlig värme i hela huset. tjoho! Tusen tack för allt mor & far!!

Då var det bara snöskottningen kvar efter att barnen somnat. åh phu. Jag var väl måttligt sugen på det. Det var ju sjukt mycket snö på vår tomt. Parkeringen och garagenedfarten var totalt översnöad. Men det var skönt med lite kroppsarbete & friskluft. Sen var jag ju tvungen att skotta mig fram till grannarnas hus eftersom dom är i Thailand & har det bra.

Hoppas att ni alla överlevde gårdagen och att denna dag innebär lite mindre kaos.
Själv jobbar jag hemma på förmiddagen och inväntar snöröjaren. Undrar just vart dom röjer. Har inte sett en enda än..

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar