måndag 19 november 2012

wroooooam!

Men vart tog då alla dagar vägen?
Borta!

Torsdagskvällen blev ju precis så trevligt (och jobbig) som jag hoppats på! Fru B är ju en fena och styrde sin klass med järnhand, positiv stämning, bra instruktioner och massa jävlaranamma. Så, träningsvärk check.
Och Riche var knökfullt till sista plats, det blev en toppen kväll in the city med hög puls, god mat & dryck (sen kan man kanske ifråga sätta middagsvalet donnorna gjorde kl.21.30 efter ett tufft pass på fastande mage.. Moules Fritt.. och några glas vin på det) så efter en fantastiskt trevlig kväll åkte vi fnittrandes hem mot förorten igen.

Fredag, åh men phu. Alltid en fullspäckad dag. Hann ju knappt äta på hela dagen. Det skulle hämtas pass, oljas parkett, shoppas, hämta & lämna barn å allt det där ni vet. Och sen var det premiär på grannfruarnas vinklubb. Jag var ju såå glad att få en inbjudan men måttligt sugen när jag gick dit på kvällen. Men det bjöds på nya vänskaper, god mat & dryck, massa skratt & härliga diskussioner. Tummen upp för vinklubb i grannskapet, har du ingen så starta en vettja! (sen var väl inte planen att lulla hem framåt två snåret men nu bidde det bara så)

Lördag morgon... (men skjut mig någon) Småbarns morsa som jag är kommer jag ju sällan ut och inte dricker jag så speciellt mycket nu för tiden heller (SM medalj i att låta präktig & urtrist) och nu körde jag en tvådagars.. Ghaa!

Hoppade i några trasor på morgonen men så blev det så rackarns stressigt till barnkalaset kl.11 så jag hann inte byta om. (jag var såklart superladdad för 4 årskalas dagen till ära). Sen hade jag dragit igång ett "hänga napparna i trädet" projekt hemma .. och insinuerat att dom kanske skulle förvandlas till leksaker. Tydligen var då önskan om My Little Ponys väldigt stort.. Curlingmamma som jag är fick jag kuska land och rike runt innan jag hittade dom (sladdade in på Toys r us i Barkarby 5 min innan stängning) och däremellan hade några goda vänner hört av sig och frågat om vi inte kunde äta middag. Kl. är nu 17.15 och dom skulle komma till oss 18. Jag hade samma trasor på mig sen imorse.. Men en resorb och två alvedon senare så var ännu en härlig middag ett faktum! :-)

Söndag morgon.. jäsp.
Ja och idag har vi börjat packa. fast först var vi ju tvungna att tvätta. Att man aldrig lär sig..
Men nu skall jag nog avrunda dagen så jag orkar upp och packa klart innan vi skall åka imorgon. Ja och städa av huset för det skall vi låna ut nu under semestern. En lägenhetsfamilj som vill testa på livet i hus! Toppen bra, win win! Dom får testa husliv och vi får någon som ser efter huset!

Natti natti.
Fru B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar