tisdag 6 november 2012

Stämning ala Skarp


I nya "Lantliv" har dom hälsat på hemma hos Ylva Skarp. Hon är formgivare & en fantastiskt duktig kalligraf. Jag har följt henne i många år nu & tycker hon textar som en gudinna!

Hon bor i en gammal skola i Hjortnäs utanför Leksand & har en fantastisk känsla för hur man skapar stämning.. efter att ha sett bilderna digitalt så känner jag att jag bara måste gå och köpa nya Lantliv.
Även om just lantliv egentligen inte är "min stil" så bara älskar jag den tidningen, så har du inte upptäckt den - köp den - speciellt i juletid.. dom är superduktiga på att skapa stämning & bjuda på fantastiska recept!

Här kommer några lånade bilder från Ylva Skarps hem, fotade av: Magdalena Björnsdotter.






Blir även påminnd av att det är dags att bege sig ut i skogen snart om man vill ha kottar, kvistar & mossa till advent. Förra året var jag lite sen i starten och allt hade frusit fast (fast man kan ju köpa mossa på Ica också i värsta fall ;)

Ha en fin dag!
Puss L.

2 kommentarer:

  1. Va kul att du skrev om just Lantliv, jag brukar oxå bara köpa den just så här när "det nalkas"! Visst är den jättemysig?!
    Och bra tänkt där med mossan, det är ju verkligen dags!! : )

    KRAM!! Elin

    SvaraRadera
  2. Ha haaa ha!!!! Hon bor granne med mamma å pappa i hjortnäs. Super fina grejer!!!!!!
    Pussssss

    SvaraRadera