tisdag 6 november 2012

bad hairday.typ.

Jag behöver ett nytt pass. omgående.
Svängde in förbi pass-tjofräset i fredags och tröck på knappen för en nummerlapp.. men det händer inget.
Kvinnan i kassan tittar upp lite trött & säger väldigt sävligt: vi har stängt.
jag: har ni stängt?
hon: jaaa
jag: när då? (det var ju typ 100 pers där inne så det såg inte speciellt stängt ut)
hon: nu.. klokan tre
jag: och vad är klockan nu då?
hon: 3 minuter över tre..

såklart.

Men jag är inte den som ger upp (jag vill ju gärna med det där flyget till solen om några veckor) så när jag var på väg hemåt idag efter ett möte så tänkte jag att idag så hinner jag iallafall innan klockan tre. Kände mig glad att jag kom på att jag skulle göra det ända tills jag kastade en blick i spegeln. Det gick inte. Det gick INTE. Jag kände att det här det var inte riiiiktigt min bästa dag, inte ens min nästbästa, snarare näst sämsta. Håret i en risig tofs och en finne (typ) på hakan. Jag kunde helt enkelt inte leva med att se ut så i passet i fem år.. Kanske lite väl fåfängt? Kanske lite dumt om jag inte hinner få ett nytt pass.. men så blev det, inget foto idag heller.. 

..tick tack tick tack..

imorgon kanske!

Kram Lina

2 kommentarer:

  1. Hhaha man får passet på 5-7 dagar numera =) Så du är safe pärlan! Kan oxå meddela att man numera ser ut som en massmördare på passen så det kommer inte vara avgörande om du har en "bad hairday" eller inte!

    Pöss ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag hade gjort likadant! ; ) KRAM

    SvaraRadera