torsdag 31 maj 2012

Torsdagshälsning

Hello, jag är hemma igen efter en vansinnigt rolig resa till Palma med barndomsvännerna! Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att den skulle bli så lyckad. Den överträffade alla förväntningar och lite till. Och Palma, vilken stad. Jag har egentligen bara en sak att säga om staden: åk dit!!!!! Vi har ätit, druckit och skrattat sååå mycket. Vi har shoppat och åkt massa taxi. Varit på middag på Ribello och blivit omhändertagna av Emilio Ingrosso Him self. En fantastiskt trevlig kväll och efter den var han vår "reseledare", väldigt gulligt av honom! Vi hittade världens mysigaste lilla vinbar som vi sedan återvände till för vinprovning och tapas. Och så var vi till Puro beach... Very nice. Hann även med ett dopp i havet och några i poolen på hotellet. Och hotellet var också en fullträff, om man bortser från enda kackerlacka jag såg på hela resan så var det just den som sprang genom receptionen när vi kom ( jag dog) men sen checkade vi in på penthouse med en magisk utsikt, panorama över hela kusten.. Så vackert! Det finns sååå mycket att säga egentligen men det är säkert inte så kul för er, summa summarum är iallafall att det var en TOPPEN resa! En liten incident måste jag nästan dela med mig av... Efter en 2 timmars lunch med mängder av tapas och cava så hittade vi den lilla vinbaren.. Och efter det strosade vi runt lite i gamla stan och stötte på en skylt: arabiskt bad.... Vi blev nyfikna och gick in, vi tyckte Iofs det verkade lite märkligt och öde (och inga badklär hade vi) så vi tänkte att vi kanske bara kunde få gå in och kolla hur ett arabiskt bad är ( som ett turist kanske?) Vi: can we go inside & look? Han: ? Vi: we just want to take a look and then we can come back tomorrow. Because we dont have any bading Suit to day. Han: but is empty.. Vi: What is empty? Han: no water! Vi: no water? Han: no Vi: like a museum? Han: yes....... Inte så konstigt att han verkade så motsträvig att släppa in oss, vi ville ju bara titta lite ;) Hahaha, som vi skrattat åt den händelsen. Nåväl,nu laddar jag om för imorgon fyller vår älskade Alice 4 år. Det är ju helt galet!!! Jag bakade vaniljbullar ikväll och hon kunde inte sova och kom tassandes och ville hjälpa till.. Så bad jag henne att ta fram och ställa ut formar på plåten varpå Hon säger: men mamma jag vill inte ha sånna där vita, jag vill ha sånna för fina formar. Sötfia. Det där äpplet det verkar inte falla så långt från trädet... Kram och godast Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar