söndag 13 maj 2012

Plus på feelgood kontot, minus på sömn.

Fredagen var sååååå himla BÄST! Vi hade verkligen en toppen kväll, spanade in utställningarna på Fotografiska och sen påstod Lisa att hon (redan) var sååå trött i fötterna.. Så jag förslog ett glasvin i fotografiska restaurang så hon kunde få vila fötterna lite innan vi skulle vidare.. och hon sken upp som ett barn på julafton (i efterhand så genomskådar jag naturligtvis detta men inte då, live, liksom ;) Vi tog varsitt glas vin och delade på en ostbricka medan vi blickade ut över panoramat av världens vackraste huvudstad (kan hända att vi pratade oavbrutet också.. Kan hända..) Grymt trevligt ställe iaf, rekommenderas varmt! Sen tog vi en taxi ner till Riche och allt vad det står för, total kontrast mot stället innan men ack så trevligt. En AW i city gör liksom att man känner att man lever lite. sen blev det middag där och vin & drinkar kvällen ut. Så himla trevligt!!! La mig väl kl. 02 och vaknar 05. Suck. Somnade om och sen kom Alice 06.30 och ville gå upp så 07 satt vi bänkade framför Bollibompa när det började. Lite seg dag men jag kom igen! I frukosttid stannar en skåpbil utanför och ut ramlar 4 hantverkare och kliver in i trädgården... Jag fattar ingenting där jag står i min morgonrock. Patrik hade visst dragit i gång nästa projekt blev jag varse, lägga sten.. Så nu har dom grävt upp halva trädgården (IGEN) och det ser åter ut som en katastrofzon med jord och lera överallt. Men suuuuuck. Sen åkte jag, Lisa, barnen och fru B i Gläntan och hennes barn iväg på Mini Rodini outlet, very nice. Så blev det lunch på "ett litet skafferi" i Kransen, utan att överdriva så spillde vi nog ut ca 8 glas vatten (funderar faktiskt på om det ev kan vara en underdrift) men det var trevligt ändå ;) Väl hemma kom några vänner förbi på en spontan fika och stannade tills vi skulle iväg på middag hos Eric & Lina. Ja och där flög champagne korkar så fort vi klev innan för dörren. Även det blev en fantastiskt trevlig kväll och vi rullade hem vår vagn i en krispig försommardoftande natt med ett leende på läpparna. Och idag har Alice haft sin kompis Klara hos sig och vi spenderade den på Spånga gymnasiums djurexpo. Så barnen har tittat på djur, ridit på hästar, käkat varmkorv och sen blev det lek & bus i lekplatsen bredvid. Såååå mysig dag! Familjeutflykter borde man göra lite oftare. Ja å annars försöker vi komma på vad vi skall göra med katastrofområdet som kallas vår trädgård.. Vad har ni gjort i helgen då? Puss Fru B

2 kommentarer:

  1. Det var kanske tur att kah inte kom förbi då =) ni Verkar ha haft fullt upp med alla besök och aktiviteter ;)
    Men ni verkar ha haft en super nice helg iallfall =)

    Puss T

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja den var super nice! Men du vet att vi alltid har tid om du vill hälsa på!! Pusss

      Radera