tisdag 22 maj 2012

Hej

Det blev lite rokad i veckoplanen förra veckan så istället för att åka kvällsbåten till Gotland i torsdags så dök det på tisdagen upp biljetter ner redan på onsdag förmiddag. Ghaaaaa!! Det var vi ju bara tvugna att ta! Stressa stressa stressa. Så vi kastade ihop vårt pick & pack och tog semester och drog till öjn!

Det var en härlig förväntansfull stämning på båten över. Alla bilar var knökfulla med ikea kassar, trådbackar, ny & gamla möbler och man märkte på stämningen på båten att alla längtade ner till ön och många skulle ner för att öppna upp sina sommarstugor.

Vi hamnade bredvid Hannah Widell och hennes familj på båten och eftersom jag gillar hennes & Amandas program så mycket så var det kul att få säga det till henne & prata lite skit med henne. Skön tjej!

Och väl framme på öjn så var det även för oss den stora "stugöppnarhelgen" med mannens syskon med familjer. Solen sken och hela släkten var ute i Nyhamn och jobbade md sina olika projekt. Så himla kul att se alla igen! Och verkligen jätte jätteroligt att vi nu också har en stuga att pyssla i. Så det har storstädats, putsas fönster, tvättat, slipat & oljat alla möbler & altanen. Städat ur möbler och plockat in och jag tog mig an ett litet projekt med en stol jag hittade på vår loppis vi hade förra sommaren. Så den är inte längre brun med röd/svart tyg utan en riktig sommarstugedröm i vitt & blått. Så fint så!

Helgen gick i en rackarns fart men vi hann även med lite annat mys förutom att bara städa. Vad sägs om en överraskningspicnic för ett födelsedagsbarn i Djupvik. Så vacker plats precis vid havet och med Karlsöarna utanför. Gotland när det är som bäst!

Men som vanligt han jag inte strosa runt i Visby trots att det alltid ligger högt upp på min önskelista men samtidigt är det jämt så mycket annat vi skall göra & vänner vi vill träffa. Så just att finna tid till att ta en promenad in till stadskärnan, strosa runt på kullerstenen, småshoppa lite på Adelsgatan, fika på något mysigt ställe. Spana in GAD gallerian, titta på utsikten vid Domkyrkan och gå ner till hamnen & ta årets första glass.. det fanns ingen tid för.

Ja och sen var det bara det tråkiga kvar. Båten.
Som alltid dessa storhelger så är det helt omöjligt att få plats på den båt man vill åka (för den vill ju alla andra också åka) så vi fick ta nattbåten hem.. och det är ingen höjdare. Jag slängde barnen i vagnen och gick ombord och det är det enda sättet om man vill ha en vettig sittplats. Kan även vara bra att vässa armbågarna och stålsätta blicken ;) Alice verkade inte alls förstå att klockan nästan var midnatt när vi klev på båten utan satte av till restaurangen för att köpa mat. Hon är för rolig ibland. Ni skulle sätt hur lycklig hon blev när hon förstod att man kunde få köpa pannkakor med sylt & grädde även mitt i natten. Hon sprang från restaurangen, stannade dramatiskt och slog ut armarna och ropar över hela restaurangtorget: MAMMA - dom har PANNKAKA!!!! Pappa ska köpa det till mig ♥  (behöver jag säga att halva restaurangen skrattade och smålog åt den lillla tjejen som sprang runt där i sin pyjamas överlycklig öve att få köpa pannkakor mitt i natten.. Så hon åt middag (igen) vid midnatt. Mycket nöjd.

Men vi kom hem vid 04 (jäsp) och med oss hem fick vi även massa baciller så nu har vi varit hemma igår och idag med sjuka barn. Passar superbra. Som alltid. Suck.

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar