söndag 19 februari 2012

Hemmahelg


Hela långa helgen hemma. Skönt, lite tjatigt men även lite effektivt! Himla skönt att inte ha några direkta åtaganden. Så vi har i vanlig ordning ätit långfrukostar, åkt pulka, fixat & donat lite, tjatat ganska mycket men mest myst. Och varit på semmelkalas, muuuuums!
Är helt övertygad om att jag ätit årets godaste semla, tack fru B.


Vi har även bakat lite bullar & Henry assisterade glatt med pärlsockret. Sen tyckte han att vänan blev för lång och åt upp en bulle i smyg (en bulle som låg på jäsning... gott?) och bakhanduken som låg över plåten den låg i en hög under bordet... blev lite platta bullar..




Men det blev bullar ändå!




Jag har ju ett fönsterbräde i köket numera & det är himla trevligt att kunna ställa saker i fönstret. Tidigare så fick bara dom små iittala ljusstakarna plats, nu kan jag ju tom få plats med blommor. Trevligt lixom. I like!



från det ena till det andra..

Tjat, tjat, tjat.. ja det är ganska mycket av den varan hemma nu och jag inser att jag kategoriskt säger att "barnen är rätt jobbiga just nu" men egentligen så är det nog mest världes underbaraste lilla Henry som är faaaaaaasligt trotsig.. och hans stackars söta storesyster dras liksom lite oförtjänt med, fast hon egentligen är väldigt go, rar & medgörlig.
Förlåt mitt lilla hjärtegryn.
Dom är ju rätt så söta faktiskt...

...när dom sover ;)


Vi har plockat lite i vår "loppis" (källaren) i helgen och där hittade Alice fingerfärg....
Himla skoj tyckte Alice & Henry.

Hoppas ni också haft en mysig helg!!
Själv längtar jag redan till nästa!

Kram Lina

1 kommentar:

  1. HAHA bullar på jäsning var ju de absolut godaste när mamma bakade...fast jag var ju aldrig finurlig nog att komma på att man kunde ta en med gott pärlsocker på o) En annan fick vackert stå o vänta in ändarna på rullen..mmmm de var goda de med. Ha en skön vecka. Kram/V

    SvaraRadera