måndag 27 februari 2012

Heaven or hell?

I helgen har vi haft besök från öjn & det har varit sååå mysigt. Helgens stora "happening" var sedan länge bestämt... vi skulle gå på Junibacken! Vad vi inte visste när vi begav oss iväg på vår utflykt var att alla odds var emot oss. Resan dit var mycket spännade tyckte barnen, vi åkte pendel, buss & spårvagn just för deras skull. Vilket var mycket uppskattat. Lilla Tilda som var på besök i storstan satt & gapade på pendeln & sa oj..oj.. Sååå söt!

Något vi erfarade under dagen var att oddsen var emot oss som sagt var, jag skulle kunna sammanfatta valet av dag i ett enda stort general fel:
- löningshelg
- sportlov
- dåligt väder

Vi stod länge & väl ute i kyla & blåst innan vi fick komma in och väl inne.. holy macarony.. vilket KAOS. Vi kämpade på allihopa och försökte hålla modet uppe men det var faktiskt vidrigt. Dom hade släppt in alldeles för mycket folk och alla dessa små barn (som faktiskt är anledningen till att alla var där kan jag tänka mig..?!) dom knuffades runt och det enda dom såg var feta arslen om jag skall vara helt ärlig.. och alla vuxna.. dom ska vi inte ens tala om. På teatern var det fullt, i restaurangen var det kaos och Patrik fick tom stå och äta sin lunch.. överallt kö, kö, kö.. och detta knuffandes. Jag höll på att bli galen. Och dom stackars barnen gjorde ingenting, det fanns inte plats för dom någonstans.. Men sen åkte vi sagotåget.. Gud så fint dom gjort! Lite läskigt men väldigt vackert som sagt var. Och sen blev det lite sångstund och ett besök i shoppen innan vi gav upp. Och precis när vi skulle gå så kände jag att Nej, det här är faktiskt inte okej. Så jag reklamerade faktiskt vårt besök, så vi gick därifrån med varsin friplåt och skall ge Junibacken en ny chans en annan gång. Och då skall vi välja vår dag med omsorg, tro mig.

Sen promenerade vi genom stan (kan ha blivit ett litet stopp på fina butiken på Strandvägen eventuellt) och vidare till Scandics nya hotell, GRAND CENTRAL. Där vi fikade och tog varsitt glas vin.. åh guuuud så trevligt! Vi var rörande överens om att det var bäst på hela dagen!

Men även om Junibacken var ett skämt så var helgen supermysig med glada barn, god mat & dryck och framförallt var det så himla trevligt att ha familjen S (ja jag börjar invänjningen till ett gemensamt efternamn här & nu ;) hos oss. Alice blev jättebesviken när dom åkte hem idag.. tur för henne att vårt B&B håller öppet i några veckor till.

Tack för den här helgen fina familjen S, kom snart tillbaks!

Kramis
Fru B.

1 kommentar:

  1. Det är vi som ska tacka!! Det är som alltid mysigt att ses, även om junibacken verkligen var skräp...tacka vet jag vinet därefter som plåster på såren!
    Men junibacken gör vi om nån annan dag tack vare ditt "bitchande" - imponerande ;-)
    Vi ses snart igen, kramar från fam S

    SvaraRadera