tisdag 31 januari 2012

And the sjukstuga goes on & on...

Alla blev såklart sjuka i helgen så nu är vi inne på den 3e veckan med hög feber i år !!!!
Vi har alltså i januari varit hemma 2 hela veckor med barnen och är nu inne på den 3e. Ja tror jag blir tokig. Jag tycker såååå synd om barnen som aldrig blir friska men jag tycker även synd om oss vuxna som inte kan vara på jobbet. Det är såklart supermysigt att krypa upp i soffan med 2 febriga barn och bara mysa en hel dag - om man bara inte kände pressen av att göra sitt jobb och att iallafall visa upp sig på kontoret. om man skulle ta och ansöka som kassabiträde nere på lilla ICA i Spånga istället. Då har man nära till jobbet och dom kan bara ringa in någon annan när jag inte kan vara på jobbet. Så får man säkert rabatt på tulpaner också ;)

Som grädde på moset känner jag mig helrisig själv också. Nej fy. blä.


Godnatt
/Lina

2 kommentarer:

  1. Men stackars er! Det är ju för sorgligt att halva månaden ska försvinna i sjukdom. Jag förstår precis hur ni har det - ni, som vi, har ju inte heller direkt några barnvakter runt knuten..

    Nu håller jag tummarna allt vad jag orkar för att ni blir friska snart! Och den 10/2 ska hela familjen Bogren och familjen Blomér vara friska! Så det så! Annars e jag inte me!

    Puss! <3

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Ja ni har ju också fått er beskärda del :-(
    Jag röstar också för 2 friska familjer den 10!! Kraaaam Lina

    SvaraRadera