fredag 23 december 2011

vi bara förbereder oss...

I veckan har vi njutit av Ernst på TV, en brasa som sprakar fint & det har iallafall hjälpt oss att komma i julstämning. Lite glögg & pepparkakor sitter ju heller inte fel.

Vi har även haft julklappsmaraton och nu är alla klappar klara.
Känner mig nöjd & samtidigt förväntansfull.. undra om jag kommer att få någon julklapp?



Det blev en julagran i vårt hus & barnen fick fria händer att dekorera den.
Nu tror ni att jag hittar på men det gör jag inte, dom fick fria händer.
..blev aningen överdimensionerat nertill ;)

Dan före dan, frukost hemma innan färden mot den stora båten.
Tomtegröt für alle, förväntansfulla barn inför dagens resa och aningen stressade föräldrar.
En viss utmaning i att komma iväg till målsatta kl.09.00 för lilla familjen. 09.23 rullade bilen iaf.

Bordsduken har makens farmor vävt en gång i tiden så det är med stor respekt & kärlek den hamnade på vårt bord. Jag tycker det är så himla fint att vissa saker får leva vidare.
Duk är vanligtvis inte riktigt min grej, men den här är det definitivt.


Väl framme på en regnig ö blev det lammfiol & Gotlandsdricku.
Mys. Så himla skönt. Nu börjar det.

Jag väljer platsen med ryggen mot fönstret, ignorerar vädret & njuter av sällskapet!

Kram

Lina








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar