tisdag 6 december 2011

Summa summarum..

Igår fick jag ett sms som gjorde mig glad.. det stod: kan du uppdatera bloggen så man får veta vad ni gjorde i helgen :-) Och självklart kan jag göra det! Det känns bara lätt hysteriskt nu men så är det väl i december. En månad när man bara vill mysa och njuta av förberedelser inför julen men som präglas av alldeles för mycket jobb så det blir inte riktigt så där mysigt & avslappnat som jag önskar. Men i år ska jag försöka att inte slå knut på mig själv, jag gör det jag hinner resten får vi ta i januari. så.

Helgen spenderades i Orsa & jag gillar verkligen Orsa, ja hela dalarna är mysigt med sina röda stugor och vita knutar, sjöar & berg. Mormor & morfars hus ligger uppe på berget och på vintertid har dom en vacker utsikt över Orsa sjön. Där är rofyllt & luften är klar & frisk!

På lördagen hade vi urnsättning för lilla morfar. Kyrkklockorna ringde för morfar och det ekade över hela byn innan det sakta klingade av. Det var fint. Sen på kvällen drack vi morfars favorit whiskey och åt en Boeuf bourgogne. Det var morfars dag.

Innan vi åkte hem igen så hann vi med en tur i skogen, jag ville plocka mossa, kottar & granris. Men stadsunge som jag är så hittad jag inga kottar och mossan den satt lixom fast..om man säger så. Men gran- och enris fick jag med mig hem och även en pytteliten julagran, så söt så. Den står redan i barnens rum, pyntad med små flugsvampar i tyg som barnen hjälpt till med.Dom tycker den är jättefiiiin.

Ja sen var helgen slut.

Idag har vi fått leverans av både pellets (3 pallar) och ved (2 kubik) vilket är super bra! Det enda som inte är så himla superbra är att vi inte var hemma när leveransen kom så nu står det inte på sin vanliga avställningsplats utan på garagenedfarten... och så nära porten att den inte ens gick att öppna. Så ikväll har vi börjat flytta pelletssäckar. Jättekul... Men än är vi inte i mål. Så om det finn någon som tycker det är kul att bära lite är ni välkomna förbi!

Men lite kul har jag haft ikväll också, grannen hade "Me&I" party så det kan tänkas att det blev lite shopping också.. ;) Jag är inte så speciellt förtjust i retrokläder som dom kör med men Cecilia Blankens hade designat en kollektion och den föll fru B i smaken. :-)

Men nu är det dags att sussa, har precis ätit 2 ljuvliga smörgåsar, rostat surdegsbröd från Brunkebergs bageri så lite smör, ost & jordgubbsmarmelad från Kränku på Gotland.. kan inte bli en bättre avslutning på denna afton! Och imorgon skall vi få gå på vårt allra första luciafirande på dagis & det ser jag verkligen fram emot!!! Det ska bli så himla mysigt.

kraaaam Lina

1 kommentar:

  1. Hhahahah började skratta högt när jag läste om skogsturen =))) Du är sååååå sööööt! =)) Mossan satt fast o hur kan du inte ha hittat kottar i en skog? =) Fantastiskt!
    Ni verkar ha haft en super mysig helg iallafall och jag hoppas ni fick ordning på det där med hur man klipper o klistrar i datorn ;)
    Saknar er iallfall och jag hoppas vi snart kan ses =) Var ska ni fira jul i år? Måste ju planera lite så jag hinner på barnen innan ni drar iväg, om så är planen :)

    Puss o Kram

    SvaraRadera