torsdag 29 december 2011

Home sweet home

Hur trevligt det än är att vara borta så är det inget som slår känslan när man kommer hem igen, home sweeeeeeet home! Så den gamla klyschan om borta bra men hemma bäst den är inte så tokig trots allt.

Jag skulle jobba idag egentligen men det hade jag inte den minsta lust med så jag tog ledigt idag med. Så idag har vi bara myst runt här hemma, jag har haft mysbyxkostym hela långa dagen (maken är i chock.. ). Men det var väl behövligt för det hanns lixom inte med på öjn. Där är det alltid så mycket vi vill göra, så många vi vill träffa, så att vila & ta det lugnt det kommer långt ner på önskelistan och dit hinner vi som oftast inte. Så det var skönt att bara vara hemma. Idag har vi har ätit, lekt, tvättat, plockat, maken har lagat lite trasiga grejer, sen har vi myst & bråkat om vartannat (inte jag & maken då utan the kids...). Ibland slår det mig hur snabbt allt kan slå om, från megamys till fullkomligt kaos med bråk, skrik & tårar.. ibland tror jag även att jag ska bli galen på dom där små terroristerna och sen vänder allt och dom är dom mest ljuvliga små hjärtegrynen..

Men som tur är så erbjuder Alice alltid mig att låna lite av hennes tålamod när mitt är slut så det känns ju alltid bra mitt i allt elende. :) Men förra veckan blev hon själv sur på mig och sa argt att Mamma nu har jag inge mer tålamod kvar! Sen såg hon så där lite söt ut & tittade på mig igen, kan jag kanske få låna lite av dig mamma? Ja mitt lilla hjärta det kan du!

Kram & Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar