måndag 19 december 2011

Det kom ett brev..

från stadsmissionen som verkligen berörde mig. Det var en mamma som skrivit brevet till Stockholms Stadsmission och bett om lite pengar för att kunna ge sina barn en ny varm jacka till vintern och en fin jul.

Det gjorde ont i mitt hjärta att läsa brevet. Ibland glömmer man bort hur bra man har det.
Ska vi ha ekologisk kravskinka & ska vi köpa sillen på delikatessbutiken eller lägga in sjäva? Hur många julklappar skall barnen få?

Så att skänka en gåva til Stadsmissionens familjeverksamhet var inget svårt beslut för mig.
Gör det du med! Alla barn är värda en fin jul!

Kram Lina

1 kommentar:

  1. Jag har rensat bland våra och barnens kläder och leksaker. Tre stora papperpåsar blev det, saker som jag skulle slänga...
    Ska skänka det till kvinnojouren i Enköping. Där kvinnor som tagit med sig barnen och lämnat allt.
    Alla har rätt till en underbar jul, dessvärre så får inte alla det.
    God Jul

    SvaraRadera