tisdag 22 november 2011

matt, trött, lat & i stort behov av en todo-lista

Jag känner mig så himla slö, jag får liksom ingenting gjort. De finns såååå mycket jag skulle vilja göra men jag har ingen direkt ork när väl barnen somnat & den dagliga uppröjningen i huset är klart med allt vad det innebär. Inge pyssel & ingen träning blir det.

Pyssel är ju trist att man aldrig riktigt får tid till men träning känns mer allvarligt. Jag får bara mer & mer ont i mitt bäcken & höfterna att det börjar kännas lite akut att göra något åt saken. Nu har jag ont mest hela dygnet och så ska det ju inte vara. Tror jag fick en väckarklocka här om veckan när jag fick äta ipren på kvällarna för att det gör så ont.. Ska nog ta & boka in ett besök hos min gamla naprapat & se vad hon säger.

Men ett steg i rätt riktning har jag iallafall tagit - jag har anmält mig till yoga, börjar i januari, 12 gånger. Och bäst av allt - här i vår lilla håla! Ska bli spännande, kul & väldigt skönt att komma iväg på något regelbundet tycker jag!

Jag tror även att om jag skriver saker här på bloggen så kommer chanserna att det faktiskt blir gjort öka dramatiskt. Men det är väl bäst att jag inte tar i för kung och fosterland nu då.
Men denna vecka hoppas jag att jag hinner baka lussebullar och göra ett kakfat. Just kakfatet är jag superladdad för, allt finns hemma, jag ska bara.... (ni hajjar). Det blir spännande! Undra just om jag ens kan göra kakfat. Det visar sig väl..

Perfekt, nu har jag ju helt plötsligt en publik todo-lista!
Det borde betyda att jag betar av den.


Kram & godnatt
Lina

ps. Får ju inte glömma att gräva fram allt adventspynt heller för på söndag skall det lysa i vart fönster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar