söndag 20 november 2011

Ljus i vårt hus & en ny upptäckt.

Barnen kom inrusandes i köket i veckan och ropade;
Mamma mamma kooooom, tavlan har ramlat ner!!!
Då blir man ju aningen orolig.. vad är det för tavla som ramlat ner..?

Vi kommer in i matsalen (där jag bytt ut vår vanliga tavla mot den här vintertavlan) och båda pekar på den stora tavlan som som på golvet. Titta - den har ramlat ner! Aha.

Så det var ju skönt att det var så, sen ställer sig Henry framför vintertavlan och pekar på den och säger, Titta mamma - juuuulen! Han har ju verkligen fattat vad det handlar om.
Det är precis så julen skall vara. Vit & vacker!



En liten gran har flyttat in. Så liten & söt.

Ljus ljus ljus, denna årstid vet jag inte huuuur mycket ljus jag konsumerar. Tyckte nyss jag åkte från Ikea med 200kg ljus men tydligen inte för nu börjar det sina igen..


..och här är mina hus jag tjatat om.
Från danska Walter & co.
Dom gör mig glad.




Hur många kilo ljus gör ni av med så här års?

Säg att jag inte är någon form av galenpanna, pls.




puss /L.



3 kommentarer:

  1. Du har sååå fint hemma, är så imponerad att du lyckas ha det så fint med två småbarn. Fast å andra sidan så är de ju inte jättesmå längre. Med en liten ettåring hemma känns det som ett stänmdigt kaos :)
    Ha det bra vännen, vi ses på söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Massor massor av ljus går åt hemma hos oss och mer lär det bli :)

    Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Madde, Ja men vad skönt, då är jag ju i gott sällskap!

    Therese, tack du är söt du! :-)

    kram

    SvaraRadera