onsdag 2 november 2011

Hej,

nu är jag här igen. Har inte haft varken tid eller ork till bloggande sen i fredags. Men så kan det gå. Fredagen var verkligen en sorglig dag men begravningen var så väldigt fin även om det känns som jag grät mig igenom hela begravningen. Men mamma hade ordnat allt så fint med blommor & vacker sång. En väldigt fin begravning. Så det känns bra.

Sen hade vi även besök av Patriks föräldrar i helgen och våra vänners barn hade utklädningsbarnkalas så det var full fart. Dock så hann jag inte förbereda så mycket inför kalaset så det blev en nödlösning..

vår lilla häxa :-)



.. och helgen tog snabbt slut! Ja och nu är det snart helg igen känns det som. Rackarns vad veckorna rullar på, snart är det ju för 17 jul!! Hur ska man hinna med allt... ?

Jag har allafall bestämt mig för att slopa alla regler som vi följde när jag var liten, då var det endast en adventsljusstake som togs fram till 1a advent, sen vid lucia fick man ta fram henne och dagen för julafton kom ALLT annat pynt fram. Men jag tycker den mysigaste tiden är innan jul, hela december är ljuvlig - då vill jag pynta & förbereda inför julen för sen när julen väl passerat och vi kommit fram till nyår då vill jag bara bli av med allt pynt. Så i år skall jag börja pynta i god tid. Inga tomtar & så men göra advents & julmysigt hemma lixom. Hur gör ni?

Här kommer en bild på en liten badpojke som jag tog igår..


Han är så himla stor nu. Han räknar låååångt, pratar massor, pysslar, bygger torn av klossar, tar hand om alla dockorna hemma & sorterar saker. Och han förstår så mycket. Ibland kunde man nästan önska att han inte gjorde det. Som idag när Alice blev upphämtad på dagis av en kompis & han fick stanna kvar.. plutten. Han ville ju också följa med dom hem och leka. Precis samma visa som när Alice fick gå på junibacken med sin gudmor, då satt han purken vid köksbordet och muttrade att han ville också åka på utflykten med Tessan...

Får nog lov att styra upp så att han också får åka iväg på någon utflykt snart!


Annars inväntar jag massa roligheter med start imorgon! Först så kommer dom om och installerar vår kamin, sen ska jag ut & äta middag med två sköna bönor i stan imorgon kväll och på fredag drar vi till öjn förvår lilla guddotter Lykke skall döpas i helgen.
Det ska bli så himla mysigt!!


Kram & godnatt
/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar