söndag 27 november 2011

1 advent.

Vem hade kunnat tro att det skulle vara 11grader VARMT och regn den 1 advent?
Det bidrar ju inte riktigt till julkänsla. Men man får göra så gott man kan.
Här har vi (läs:maken) putsatfönster i helgen och jag har bytt lite gardiner, adventspyntat och så har jag & barnen bakat saffransbullar ala Pernilla Wahlgren.



Alice & Henry tycker det är jätte roligt att baka och hjälper självklart till med allt!



I Pernillas saffransbullar skulle det vara mandelmassa & pistagenötter.
Dessa skulle då helst fördelas över hela degen...



Skam den som ger sig,
till slut hade vår lilla bagarstuga fått ihop till 2 plåtar saffransbullar!


Så nu skall vi bjuda mormor, morfar & Anders på dessa nästa helg har vi bestämt.
Allra helst ville dom även bjuda farmor, farfar & Chilli (deras katt) på bullarna men jag
tror inte att det är någon hit att skicka dom på posten.



Jag skulle kunna fotat hela köket, men jag skonar er från det.
Tur att det finns dammsugare!


Även om vädret inte varit så kul så har iallafall vår helg varit det!
I lördags var vi bortbjudna hos vänner här i hoodsen så det var bara att rulla dit med vagnen, himla praktiskt! Det blev en väldigt trevlig kväll med massa gott vin. Och i dag var vi på traditionsenligt adventsfirande i Bålsta hos familjen M. Alltid lika trevligt!!
Och jag vet inte om jag törs skriv det här men.. vi fick årets första skinkmacka! Mmmmm.



Hoppas hoppas snön kommer snart nu. ja eller snart iallafall.
Eter den 30e egentligen. För jag vill ju inte att det skall braska på Anders när det slaskat så länge. Jag riskerar inte en julafton med regn & barmark.


Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar