söndag 23 oktober 2011

En stor räka!

Jag skyndade hem så fort jag kunde från jobbet i fredags så min snälla mor & far kunde få åka hem innan värsta rusningstrafiken. Sen tog jag med hjärtegrynen och åkte ner till Ica. Det tycker dom är superkul, dom springer direkt och hämtar varsin liten minivagn och sen är det livliga diskussioner om vem som skall få ha vad i sin vagn och även små förhandlingar om extra saker vi passerar längs gångarna. Det finns några givna saker som dom direkt slänger ner i korgarna: polarkakor, risifrutti (fast vi aldrig någonsin äter det.. smakar ju blääääää) ja & sen är det bananer och yoghurt. Och även om jag absolut borde vara en mycket vassare förhandlare än dom två tillsammans så har jag svårt att säga nej.. och dom är så roliga, det är inte så att dom frågar om dom får lägga i saker i sina vagnar nej dom plockar glatt ner det som dom tycker vi ska köpa och ser helt oförstående ut om jag säger nej (ja det händr ibland.)

Nåväl, väl på ICA.. vad ska vi äta ikväll då?

Ja ni var ju då inte till så stor hjälp.

Så det blev enklast tänkbara men väldigt smarrigt..


När vi stod vid skaldjursdisken så satt jag på huk och berättade vad det var vi såg för Henry.
- Det där är musslor och det där är en krabba och den där - det är en hummer.
Varpå han svarar:
- Nej mamma, det är en stor räka.

:-)


Jag älskar verkligen fredagar, det är så himla härligt att helgen är kommen, alla är hemma. Man lagar god mat & delar en flaska gott vin. Och somnar i soffan.
Det är väl möjligen medaljens baksida då ;)

Kram
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar