tisdag 27 september 2011

Säsongsbyte, inte bara kul.

Nog för att shopping kan vara riktigt kul men alla dessa säsongsbyten är inte alltid kul med småbarn. Då skall alla kläder inventeras och vad är oddsen att långärmade tröjor, långkallingar, vinterstövlar, regnkläder, fodrade allvädersställ, vinteroveraller mm passar året efter. Den chansen är minimal skulle jag vilja säga.

Man kan nästan utgå från att det mesta skall köpas nytt.

När man då har konstaterat vad som måste införskaffas då ska man ju också hitta sakerna, och man kan ge sig den på att man inte hittar allt och alla storlekar på ett & samma ställe.. helst ska man ju köpa vinteroverallen i augusti för att var på den säkra sidan att få tag på en i rätt storlek. Men jag orkar inte riktigt hålla på så. Fast man borde. I år hoppas jag att Henry kan ärva lite saker av Alice.

Idag åkte jag iallafall på en utförsäljning av barnskor & barnkläder. Jag var inte alls sugen på att åka dit och väl där så var utbudet var inte det bästa men nu har Alice iallafall fått nya vinterkängor! Så då kan vi bocka av en sak på inköpslistan, och det är ju alltid skönt!

Alice ville absolut inte prova sina nya vinterkängor men det ville däremot Henry, så han sprang runt här hemma i hennes skor och i någon form av mysdress/underställ & mössa som han fick.



vår mannekäng!



Kram & godnatt
/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar