söndag 18 september 2011

Pontus & pallade äpplen



Pontus bjöd på en fantastisk middag i fredags, supergod mat, bra service, trevlig atmosfär & sällskapet var ju underbart. Så himla härligt att gå ut på tumanhand! Efter middagen drack vi en drink i loungenNobis Hotel och rundade av kvällen innnan vi åkte hem och avlöste mina snälla päron som hämtat på dagis och tagit hand om dom små. En riktigt mysig fredag.


Och på lördagen var det ju dopfest och det var precis vad det blev - fest. Super trevligt!

Vi rullade sen hem vår vagn fram på småtimmarna, trötta men glada. På vägen hem så passerar vi en kasse med äpplen... jag antar att det är så man gör när man har massa äppelträd, man ställer ut en korg - ja eller en kasse, och låter förbipasserande ta ett äpple.


När min man fick syn på den så sa han:
- Perfekt, precis vad vi behöver. Så tog han hela kassen.
Jag blev alldeles paff, nää men så kan man väl inte göra?

- varför inte? Dom har väl ställt den här för att dom vill att man skall ta kassen!

- men tror du inte att dom tänkt att man skall ta 1 äpple?

- neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej då, dom e bara schhhhiiiiitglada att bli av med skiten. Kom nu!


Så vi pallade en kasse äpplen som jag ser på det hela.
Min man däremot är helt övertygad om att det var en gåva till oss. Hm..


Nåväl, idag har jag tagit reda på nattens synder och kokat mos. Mums!


Kram & godnatt

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar