söndag 25 september 2011

helgens...

Hej hallå,
hoppas ni alla söndagsmyser för fullt och snart skall krypa till sängs. Det ska iallafall jag försöka mig på. Men först skall nagellacket torka så då kan jag ju skriva en rad eller två här.

Jag tror jag gör en "veckans", det var länge sen!
Fast det blir mer "helgens"...

Hjälte: min pappa!! Som ryckte in i fredags när Alice blev sjuk, ställde in sina egna planer och kom upp och tog hand om henne. Tack pappa, du är bäst!!
Bästa present: mannen som kom hem med 300gr siklöjrom efter kickoffen i Haparanda + att jag fick min favvo bodylotion också. I like, alot!
Mysigaste: Lisa bodde här fredag till lördag & det var supermysigt.
Kan inte minns sist vi sågs så länge..
Märkligaste: jag fick tamponger i "gåbortpresent" av Lisa :-)
Sjukt märklig present men i väldigt söta burkar.
Äntligen: plötsligt händer det, jag skådar 4 små små prickar i Henrys mun
- 4 tänder på ingång, halleluja!
Bak: här har bakats både det ena & det andra, höstfavoriten apelsinlimpa, rabarberkaka & bullar. Kan vara så att jag delar med mig av receptet på rabarberkakan för den var riktigt smarrig.
Upptäckt: om man lägger ut att man bakar frukostbröd på sin status på facebook så kan man få spontanbesök!
Trevligaste: familjen H med barn var här i lördagskväll, vilket var himla gemütlich och jag undrar om vi alla inte sluddrade lite när det var tack&godnatt
Mest sociala: det första Alice sa imorse var: mamma, vilka kommer hit idag? Idag kommer det inte hit någon svarade jag. -Ingen...? upprepade hon besviket..
Premiär: Jag gjorde dom amerikanska pannkakorna idag. Godkänt men inte mer. Alldeles för ofluffiga. Tror jag överlåter det till pannkaksmästaren nästa helg. (ganska smart egentligen.. hihi)
Spontanare: söndagsfika här med härliga vänner. Panikbakade bullar till allas glädje.
Artigaste: Alice & Henry som hälsade i hand och presenterade sig med namn för Christian när han kom på fika idag.
Galnaste: min svägerska som ringde från Ullared och undrade vad barnen önskade sig i ... julklapp!!
Vidrigaste: blomflugor
Underbaraste: VÄDRET, man blir ju så glad!


I veckan väntas jobb, dräneringsstart, teater & massa massa mer!

puss & godnatt på er,
hoppas ni alla får en toppenvecka!

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar