onsdag 31 augusti 2011

utskälld av en transa?

idag har jag klippt mig på lunchen & eftersom jag gör det så sällan så ser jag ju allt som oftast ut som en korsning mellan ronja rövardotter & en vildvittra i kaluffsen när det väl är dags. så att säga.

Till saken hör även att jag är en sån här hopplös lösdrivare som inte har någon EGEN frisör, utan ständigt nya.. vilket icke är önskvärt. Men men. Så är det.

Dagens frisör måste vart en transa!!? Vilket ledde till att jag spenderade hela klippningen i att utvärdera om h*n var en tjej eller kille. Alltså hon såg ut som en jättesöt liten tjej men med en mans röst, händer & fötter.. Inte för att jag har med saken att göra eller att det spelar den minsta roll - jag blev bara så förbaskat nyfiken.

Så inte ens när h*n skällde ut mig så hade jag vett att svara utan jag bara mumlade mm , jag hör vad du säger. Ja jag lovar jag ska sluta ha tofs hör jag plötsligt mig själv säga.

Va? Jag - sluta med tofs?
Hur ska det nu gå?

Men h*n stod på sig och vräkte ur sig den ena kommentaren efter den andra om hur sliiiiiiiiiiitet mitt år är. TITTA här! Det är AV! Det är jätte tunt! och SLITET! Inte använda tofs - OKEJ?
-mm okej..
- Annars får du klippa dig kort!

-AHHH, det vill jag ju inte. Så nu får jag väl försöka undvika tofs då. Fan. Hur ska det gå?
Vi gjorde en deal, om jag promt måste ha tofs när jag går till jobbet måste jag lova att ta ut den DIREKT när jag kommer hem. Och jag lovade visst också att jag skulle köpa hårklämmor..

Mm vi får väl se hur det blir med den saken.
Men spännande frisörbesök var det iallafall. Inte varje dag man blir utskälld av en transa (?).
But I like!

Puss
/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar