onsdag 17 augusti 2011

seglivad favorit

Jag gillar verkligen dom här glasen. Jag har alltid tyckt att dom varit så snygga men ändå aldrig köpt dom. Hoppades väl kanske att jag skulle ledsna på dom & den lite kantiga designen men icke.



Sen har vi ett annat glas vi redan samlar på, men sist ett gick sönder och jag skulle komplettera fick jag dåndimpen, 350kr kostade ett nytt glas! Men nån måtta får det väl ändå vara!
Och dom använder vi tom ute i trädgården... nästa partaj med utomhus häng så plockades partyglasen från ikea fram. Men det är ju inte så kul. Funkar absolut på en fest med massa folk men ett schyssst vin i ett ikea glas känns ju sådär kul.



Nu tycker ni säkert att jag är löjlig men jag älskar verkligen porslin, glas, design och jag mår så bra när det är fint porslin, fina glas & dukat med omsorg. Jag kan välja en restaurang just av den anledningen, att dom serverar maten fint.


Kanske att jag ska börja samla på dom nu då! Ja, varför inte?
Om jag inte köper alla på en gång så är dom faktiskt inte så hiskligt dyra.
Och om man jämför med våra andra vinglas så är dom nästan graaaatis. typ.



Så får det bli. Snälla tomten, lite nya vinglas önskar jag mig i år.
Jag ska bara lära mig vifta på öronen så skulle vi väl kunna komma överens på den punkten sen va?



puss /L.

ps. bilden är lånad från Iittalas hemsida

1 kommentar:

  1. Undrar om det inte är den som finns på Iitala Outlet just nu, med 20%?
    Du kan ju alltid ringa dit och höra.
    kram

    SvaraRadera