söndag 14 augusti 2011

Blommor hos Blomérs

Välkommen till oss!
Än så vägrar jag köpa en "kryss-boll".. det känns sååå mycket höst.
Jag vägrar. Jag vägrar. Jag vägrar.
Jag tänker spjärna emot så länge jag kan hålla liv i den här vita skönheten iallafall.

Trädgårdsblomster!
jag vet inte vad dom heter bara att dom växer & frodas i vår trädgård & att jag blir glad av dom.
Så några fick flytta in i hallen.
Gult e inte fult.


Gladiolus.
En riktig favorit!

Mormor fick alltid gladiolus på sin födelsedag av "Bengtar Kisti", alltid.
Ändå hade hon ingen vas till denna magnika blomma.
...kanske för att jag hade tagit det bästa hon hade.. en gammal plåt/zink cylinder som jag haft till alltifrån innebandyklubbor & annat skrot till gladiolus.

Men utan tvekan så gör den sig som allra bäst så här.

Mer blommor åt folket!

Kram
/L.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar