måndag 13 juni 2011

provocera mig gärna!

- det är det enda som biter.

I helgen träffade jag lite nya bekantskaper på ett kalas, mammor.. vi stod småkonverserade lite och kom osökt in på ämnet badsäsong/tjockmage/barnafödande. Varpå den ena mamman med största tilltro till det hon säger: ja men jag ser ju ut så här för att jag fött två barn och sen är jag ju inte 25 längre.

Jag blev helt tyst.

Eftersom jag inte kännde personen i fråga så tyckte jag inte det var lämpligt att säga något. Eller något hade väl iofs varit lämpligt att säga men eftersom jag är sämst i världen på att ljuga så hade jag två alternativ som jag såg det:

- säga vad jag tyckte
-hålla käften.

jag valde det sista.

Sen blev jag så provocerad av hennes uttalande att jag snörade på mig löparskorna & tog en sväng. Jag skyller inte min tjockismage på mina barn, jag skyller den på alldeles för stort intag av god mat & gott vin och utebliven träning.

Det var segt att komma runt och efteråt så fick jag ont i knät så jag var inte så jättesugen på morgonens aktivitet när jag vaknade. Bilen skulle in på verkstaden 07.30 och sen visste jag inte hur jag skulle komma hem därifrån så jag snörade på mig skorna än en gång.

Får se hur det håller i sig. Tror bestämt att jag måste anmäla mig till den där tjejmilen i år igen annars så kommer jag väl inte ut om jag känner mig själv rätt. Det är bara nått sånt eller att bli provocerad som biter på mig. tyvärr.

Kram
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar