tisdag 7 juni 2011

Lekstugan



Nu så är lekstugan klar! Målad i rätt färg till slut & med schackrutigt golv!
Och den här gången behövde maken inte lägga det på diagonalen ;)




Min gamla spis, en nybyggd diskbänk & ett nyinköpt bord.

Mannen & svärfar har byggt diskbänken men jag lyckades tyvärr inte hitta någon "ho".. får se om vi kompletterar med det sen eller om det får vara som det är. Jag har iaf hittat en krok på ikea som skulle kunna fungera som kran - om man sätter den uppåner. Men jag tror jag skall fråga min far om han har en kran, oddsen är ganska bra att få ett ja på en sån fråga!





& jag har sparkat liv i den gamla symaskinen och sytt gardiner & skynke till bänken.


Självklart finns även några loppisfynd i lekstugan.
Vad sägs om dessa söta små kopparna?
5 kronor styck på Erikshjälpen!


Henry serverar ljuvligt gott kaffe i dessa,
jag hinner knappt dricka upp innan han tittar sött på mig,
lägger huvudet på sne & säger "lill ha mera?"


puss

/L.

1 kommentar:

  1. En helt ljuvlig lekstuga! Jag skulle oxå vilja ha en ;). Det står som en priolista nästa sommar tror jag..har redan planerat ut vart den ska stå :)

    Kram Madde

    SvaraRadera