fredag 6 maj 2011

Trevlig helg!

Fredag är veckans bästa dag så är det bara!

Dagen började tidigt & små grynen fick äta premiär frukost på dagis. Men det var super spännande tyckte dom och gled glatt in där yrvakna med morgonfrilla.. så söta. Pluttisarna.

Sen så bjöd min dag på finfrukost, kundlunch med kallrökt lax & dillstuvad potatis vid Norrmanlmstorg. Alldeles ljuvligt. Stockholm har även bjudit på solsken och alla härliga människor är liiiite gladare just för att det är fredag. För att sammanfatta dagen så har det varit ruskigt högt tempo men tummen upp! verkligen!

Jag & hjärtegrynen har varit solokvist ikväll då maken är på AW med alla Gotlandssorkar i afton. Barnen har varit så gulliga & vi har haft en jättemysig kväll. Först vi hämtade thaimat till middag och dom tyckte det var så kul & spännande att göra det. Först skulle båda sitta i "luckan" och titta när dom lagade maten. Kanske skall tillägga att vårat takeawayställe är en kiosk. Sen blev dom bjudna på varsin klubba också - vilken lycka! Alice är inte så mycket för godis, hon smakar lite men sen är det bra. Henry där emot.. vår lilla godisgris.. han slukar allt i sin väg och ber sen om mer ;)

Sen har Alice & jag nätshoppat lite. Hon är så rolig. Hon fick ett utskick från en bokklubb och då måste hon köpa en bok. Alfons Åberg. Verkligen måste. Hon klädde på sig och stod vid dörren och väntade på att vi skulle åka till affären och köpa boken. Men eftersom vi inte kunde åka till affären då och jag inte är så sugen på att vara med i någon bokklubb så blev lösningen adlibris. Så nu är 2 böcker hemklickade, Aja baja Alfons Åberg till lilla fröken och en barbapapa till Henry och vi får med spänning hålla span i brevlådan nästa vecka.

Men nu sover båda sen länge och jag glider mest runt här hemma och småplockar, tittar lite på TV. Ganska mysigt (om man bara väder disken ryggen till).

I helgen blir det nog en del trädgårdspyssel & förhoppningsvis kommer Alice gudfar hit imorgon och hjälper till att montera lekstuga. Jag hoppas även på solsken och kanske en grill-middag! Och på söndag tänkte jag ta med mig familjen in till stan och äta frukost/brunch på hotell Anglais. Tycker vi gör alldeles för lite stadsaktiviteter med tanke på utbudet som faktiskt finns här. Sen kanske det kan bli lite lek i Humlan & ev lite shopping.. är även sugen på att fika på Saturnus. Det var himla länge sen. Det är ju så mysigt där och dom har förmodligen landets största kanelbullar... den som lever får se!


Önskar er alla en underbar helg!

Puss
/L

ps. en tavla från Therese Sennerholt är äntligen påväg hem till oss.. tihi.
ps 2. I februari beställde jag en liten glasskål från Iittala, en vitrini, den kom igår.. vilken överraskning. Jag hade tom glömt att jag hade beställt den. Så det var en glad överraskning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar