onsdag 11 maj 2011

Sol ute, Sol inne, Sol i sinne!

Vilket underbart väder. Det är ju helt otroligt!! Det känns som mitt i sommaren och det enda som felar just nu är väl att jag jobbar & inte har semester.. Sen är omställningen i säsonger alltid ett brutalt uppvaknande när man tittar in i garderoberna. Hoooo hoooo.. Sommarkläder?.. vart är ni?

Mitt problem är ju att jag minns inte vad jag har för kläder & skor och inte hittar jag dom heller. Måste alltså köpa nytt. Hehe. Utmaningen i barnens garderob är helt annan - allt är för litet, efter en höst, vinter & vår har ju armar & ben växt på sig några centimeter. Plus att utelek hela dagarna innebär små söta sotsvarta monster som kommer hem varje dag så att använda samma byxor i två dagar tycks helt omöjligt. Snabbkalkyl på detta, måste alltså tvätta 10 små dagisbyxor på en vecka. Ja plus då 10 tröjor & nästan lika många jackor.. Jippiyej.

Måste försöka styra upp denna klädutmaning asap. Men hur 17 hinner man med att shoppa?
Kanske kan få till ett quickstopp i Sumpan på vägen hem, dom har iallafall Lindex där. Alltid nått.

Helgen var härlig men inte alls som jag planerat. Men vad gör väl det! Maken har byggt lekstuga & det blir såååå mysigt. Barnen tycker det är spännande & grannbarnen lika så. Så nu återstår bara att måla den & piffa. Pax för att piffa! Tjohoo va kuuuul!
Men ang färgen... Alice säger GUL.. vi hade tänkt röd lekstuga. Hm. Nippe napp..?

Förövrigt blev det ingen brunch och heller inget besök på Djurexpo i Spånga för barnen ville INTE gå & titta på djur. nähe. Men dock massa trädgårdshäng & sen kom grannarna på en spontanmiddag på lördagen. Mycket trevligt! Fram för fler spontanare. Vi fick just vår lördag "fri".. kanske bara ska "spara" den och se vad som händer..

Hantverkarna är äntligen på plats och snickrar på huset & efter ett spontantinfall så lyckades jag blanda in halva släkten i att få upp 4 korgstolar från Gotland. Det är ju så fint med korgmöbler! Tack alla snälla för att ni orkar med mina infall & hjälper till på alla sätt & vis. Så nu skall jag bara sy nya dynor till dom. Blir nog väldigt bra!

puss puss & ha en underbar dag!
/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar