söndag 22 maj 2011

ÖnSkeListA

Alice fyller 3 år och jag har ingen aning om vad hon önskar sig. Varje gång jag frågar så säger hon repetitivt att alla hennes kompisar ska komma på hennes kalas. Att alla ska komma hit.. det verkar som sagt vara den högsta önskan.

Men jag ska försöka "spåna" lite fritt utifrån vad jag tror hon skulle vilja ha (alt behöva ;)

Det finns två saker hon upprepar när jag frågar om hon önskar sig något. Det första är en Alfons Åberg film och det andra är "Pippi". Pippi är stora favoriten och allt med pippi är jättekul. Favoritkläderna är dom med Pippi på. Kläder har hon strlk 104 (ibland kan hon ha 110 men absolut inte mindre än 104). Hon gillar kläder och väljer gärna själv i sin garderob, då vill hon oftast ha en klänning eller kjol.

Hon älskar att pyssla & på dagis har dom stora barnen fått börja leka med riktigt lego! Det kanske vore nått för vi har bara duplo hemma. Utklädningskläder kanske kunde vara kul, det leker dom också mycket med på dagis!

Hon tycker om att ha på sig halsband & armband och skulle behöva ett smyckeskrin att förvara dom i.

En cykel är en stor önskan men det skulle verkligen vara kul för henne!

Annars så inreder vi ju lekstugan för fullt och dit kan man väl tänka sig att det behövs lite smått & gott. Allt ifrån bord & stolar till kastruller & vispar & sånt. (helst inte plast om mamman får lägga sig i)

Nu kan jag inte komma på något mer.. men återigen. Saker är inte så viktigt. Men paket är kul. Och att alla kommer till henne ;)

puss & godnatt
/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar