måndag 23 maj 2011

on my mind

Jag tycks sakna en koppling, mellan hjärna & fingrar. Förstår inte vart jag tappat den..
Min make skrattade gott åt mig och sa att jag var så söt.. (så långt verkade ju det som komma skulle riktigt trevligt tyckte jag) men sen kom det.. du har ju skrivit ÅSKmoln älskling.. haha.. det är ju ett ASKmoln.
..Eh..ja..? det VET jag väl!
- så där är det - beviset! Det fattas en koppling, jag vet & jag tom tror att jag skriver en sak men uppenbarligen skriver jag något annat. Hmpf. Illa. Men vid närmre eftertanke så önskar jag att det är ett åskmoln. Det borde ju försvinna snabbare än ett askmoln lixom.
Schaaaaaaaaaas dumma moln.

Hela den här grejen får mig att reflektera över mitt ego. För jag sitter inte hemma och tycker speciellt synd om alla djur & människor på Island. Jo en kort stund under nyhetssändningen så klart. Men inte sen. Nej då tänker jag bara på mig, Ida & Lotta. Stackars oss om vi inte kommer iväg för det dumma molnet. Nej FY vilken dålig människa jag är. Någon borde verkligen säga till mig. På skarpen!

Andra lågvattenstämplar på mig idag är att jag är superglad över att äntligen fått hem min tavla från Therese Sennerholt! Tack mamma & pappa, det bidde ingen hallonbuske - det bidde en tavla istället. Men ack så fin!

Nej nu ska jag städa, tvätta, packa, pussa på min man, hoppas på att resan blir av, ha lite lätt ångest över att lämna familjen & förbereda en presentation imorgon. Och ja visst ja, det skall springas vårrus imorgon också. Som om det inte vore nog med att stå i all ready?

puss

1 kommentar:

  1. Askmoln / åskmoln - alla förstår ju ändå! Och förresten så måste det vara en helt normal bugg i den kvinnliga hjärnan för jag reflekterade inte ens över det när jag läste inlägget. :-)
    Tycker det var ett bra val med tavlan, hallon kan ni få av oss istället!
    Kram Mia

    SvaraRadera