söndag 1 maj 2011

Köpa flygplan eller bara åka?

Alice funderar ganska mycket just nu & är himla söt.

Hon gillar ju även att folk hälsar på oss eller att vi hälsar på någon. Idag var hon ganska missnöjd att ingen hälsade på tills jag berättade att Signe skulle komma & leka med henne på eftermiddagen. Då blev hon superglad och så bakade hon, jag & Henry en morotskaka som vi skulle bjuda dom på. Baka är alltid poppis här hemma!

Men imorse så utspelade sig följande konversation mellan mig & Alice:

- Jag vill åka flygplan mamma, jag vill åka flygplan. Mamma, jag VILL åka flygplan!!
- Jaha, vart ska du åka då då?
- till Gotland. Jag vill det! Jag viiiiiill det. Jag MÅSTE det..
- Jaha, vem ska du hälsa på då då?
- Sammo & Farfar (Farmor är uppenbarligen svårt att uttala)
- Jaha, okej.

Sen eskalerar plötsligen diskussionen till orimliga nivåer..
- Kan vi köpa ett flygplan?
- Nä. det kan vi inte. men vi kanske kan åka till Gotland snart lilla hjärta!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar