måndag 30 maj 2011

Entering Amerikat!

Nu är jag hemma efter en underbar resa, jag ska snart berätta allt men man måste ju börja någonstans.. det här var vår början.

Entering Amerikat!

Man har ju en viss respekt för att "ta sig in i staterna", man skall fylla i visum, sköta sig & inte säga fel ord. typ. Och där får man ju någon sorts torette nästan, man vill bara säga alla förbjudna ord. Nu har vi då landat och skall ta oss igenom alla kontroller.

Mina söta blonda vänninna går först. Vad som händer är ännu oklart för oss men vi ser att Ida inte riktigt förstår vad hon skall göra, att hon blir rosenröd om kinderna och skrattar ur sig att:
- Im from Sweeeeeden
var på tullsnubben svarar:
- No, you are just Blond!
(vi dog av skratt)

Nu är det Lottas tur att försöka sig igenom kontrollen, vilket går relativt smärtfritt och tjänstemannen konstaterar:
-Oh, so you are the smart one!
Lotta blir såklart mycket belåten, skrattar överlägset och glider vidare.

Min tur.
- Are you also with them?
(vad skulle jag svara där? Jag övervägde starkt att neka men jag ljuger så dåligt så..)
-Yes...
- Ok.. so... you are.. the quiet one?
- I guess so.
- Do you work together?
- We used to..
- That must have been aloooooot of fun!!
- Yes it was
:-)

Så, the Blond, the Smart & the Quiet one är nu inne i landet!

3 kommentarer:

  1. Längtar efter fortsättningen på storyn.....Kram/Malin

    SvaraRadera
  2. Malin: story complete.. phu!
    Therese: japp.. kan du då föreställa dig om andra två? ;)

    puss

    SvaraRadera