måndag 16 maj 2011

Lilla bagerskan

Igår bakade jag & barnen bullar. Dom är mina trogna följeslagare i köket och vill alltid sitta med på bänken och hjälpa till.


När alla ingredienser var i assistenten och en fin deg tagit form så frågade jag lilla fröken:
- Jaha, och vad ska vi göra med degen nu då?
- Nu ska den vila mamma.
- Ja precis (svarar jag super förvånad) det ska den. Ska jag hämta en liten bakduk då som vi lägger över degen som ett täcke?
- Ja gör det mamma, jag väntar här.

Jag blev verkligen överaskad av hennes svar, hur kunde hon minnas det?
Hon är ju gärna med och hjälper till och jag brukar berätta vad jag gör och varför och vad vi ska göra sen. Men jag har nog aldrig tänkt att direkt skulle fastna. Men hon har ju koll - snart kan hon baka bullar själv & jag kan ligga på soffan och läsa Lantliv. Naaaajs!

Tjingeling!
/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar