fredag 15 april 2011

hej, jag lever.

tappra ni som tittar in här dag efter dag och ingenting händer, ingenting. I'm sorry. I am! Det är väl kanske en kombo av bloggtorka, tidsbrist, sjukstuga, trötthet eller kanske lathet. Jag har egentligen velat skriva men inte orkat. Märkligt, känner inte riktig igen mig i det. Jag har inte ens tömt kameran. Jag har iofs heller inte fotat lika mycket som vanligt heller. Hm. Formsvacka. Vissa dagar, dom flesta, älskar jag bloggen och tycker det är kul att skriva, visa bilder & jag blir super glad när ni kommenterar här på bloggen, sms'ar & ringer. Och vissa dagar känns den lite menlös, som envägs kommunikation. Som att den tar massa av min tid som jag skulle kunna gjort annat på. Ja det är lite dubbelt. Anyway. Kort wrapup av veckan som gått, förra helgen var superduper mysig med besök av Jonas & Jenny med kids från öjn! Fokus var på familjeaktiviteter, så det var badhus & lek på tapeten. Noterar för mig själv & alla andra: bikini utan axelband passar finfint på spa i en badtunna men inte lika bra på ett äventyrsbad med barn klättrandes all-over-you + vattenrutschkanor... Baddräkt hade gjort sig 110 gånger bättre. Glöm aldrig det. Efter helgen har vi haft sjukstuga hela veckan. Henry har haft öroninflammation, varit förkyld, hostat & haft feber. Idag började vi se ljuset i tunneln men då blev nästa hjärtegryn sjuk.. Jag hoppas både för hennes & vår skull att hon snart piggar på sig. Känns inte så kul att vabba en vecka till.. Dagen bjöd iallafall på underbart väder & vår huvudstad är ju helt oemotståndlig dessa dagar! Lunchen intogs i solen på en uteservering i Kungsan. Underbart! Som alltid känns fredagar extra härliga & jag har haft riktig friday feeling hela dagen. Kvällen bjöd på premiärgrillning & rosé så en bättre start på helgen kan man väl inte få? Nu hoppas jag på lite mera solsken & att få spendera lite tid i trädgården (för det behövs verkligen...) puss på er, hoppas ni får en underbar helg! /L.

1 kommentar:

  1. Styrkekramar till er alla...o du....vi överlever några dagar utan ditt bloggeri men....det blir lite tråkigare i livet;) Kom ihåg.....DU ÄR FANTASTISK!!!!!Kram/Malin

    SvaraRadera