onsdag 16 mars 2011

svart som synden

Idag har jag jobbat hemma för idag skulle sotaren komma till oss.
Det är lustigt hur det funkar egentligen.

Det kommer ett brev på posten som säger att: vi kommer att sota hos er på det här datumet någon gång mellan den här & den här tiden. Ni kan naturligtvis boka om tiden men senaste X antal dagar innan och då blir det ett annat pris på sotningen om ni nu inte godtar vår föreslagna tid.

Den här tiden passade inte mig jättebra men jag bokade om lite möten och sen jobbade jag hemma idag. Så sotaren skulle kunna komma när han så behagade..

plingade det på dörren... och där står en RIKTIG sotare!

Jag blev så förvånad, jag trodde inte att dom såg ut som i sagoböckerna.
Han var helt svartklädd och hela ansiktet var kolsvart av sot det var bara tänderna som bröt av med en annan färg och på axen hängd ett svart rep, fint ihopsnurrat med en kanonkula i. De var bara den där långa käppen med spröt eller borst eller vad det nu heter som fattades. Men den hade han säkert i sin bil.

Jag visade honom pannan och talade om hur han skulle komma upp på taket.

Efter en liten stund kom han tillbaka,och sa: jag kan inte sota idag.
Stegen står inte säkert - det är för mycket is.

jaha.



Kram
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar