fredag 25 mars 2011

jag vet att jag lever.

Phu.
Fullt ös medvetslös!

Den här veckan har varit en utmaning, tiden räcker liksom inte till. Mycket jobb och barnen får tyvärr gå långa dagar på dagis eftersom jag är själv. Får lite dåligt samvete.. Men dom gillar ju dagis så jag försöker intala mig själv att dom har det bra. Men dom är verkligen jätte trötta, hungriga & ledsna när vi kommer hem. Skruttisarna.

Och sen, detta väder.. vår i all sin ära men denna GEGGAMOJJA...? barnen är så skitiga när jag hämtar dom att jag inte vill ta i dom med tång ens, fast så kan man ju inte göra när 2 små hjärtegryn kommer springandes med utsträckta armar emot en & ropar Maaaamma..
Så det är bara att skicka veckans kavajer på kemtvätt . Fast det var väl kanske ändå dax att göra det.

Idag hade jag en nytvättad & fin bil, utvändigt och invändigt. Den var verkligen sååå fin. Tills jag hämtat barnen. Alice var så rolig när vi skulle kliva in i bilen efter dagis:
- mamma, det e INTE vår bil!
- jo lilla hjärtat, det är vår bil. Mamma har bara tvättat den förstår du...
- Jaha. (så hoppade hon in i bilen)
Ja det är inte lätt när man kommer i en grå/beige skithög till dagis och en glänsande svart står och väntar på en när man ska hem.. :)

Nej nu ska jag ta en dusch, stryka en blus och sen är det ett efterlängat möte med min kudde.
Imorgon är det fredag, eller vänta det är visst fredag nu. Men ändå inte. Ja ni fattar.

Fredag & våffeldagen, kan det bli bättre?
Vi tjuvstartade med våffelmiddag ikväll. Mums!

I helgen ser jag fram emot att mysa med barnen, få hem min man från alperna, åka på hemlig utflykt i Västerås med barnen och Tessan och sen på söndag vankas födelsedagsfirande med våffelkalas. Kan bli en riktigt bra helg!

... men imorgon kommer jag garanterat somna i soffan vid åtta rycket skulle jag tro.

puss
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar