tisdag 8 mars 2011

ambivalent

ibland tänker jag (ganska ofta faktiskt) att jag bara MÅSTE ha något.

Och har jag väl fått en ingivelse att det är så så är det väldigt svårt att stå emot.

Ibland så kickar dock förståndet in (tack&lov) och gör sitt allra bästa att bromsa den eskalerande köplusten som infinner sig.
Jag försöker då tex tänka att, "Äsch, vad ska jag med det där till?" Jag kommer ändå att ledsna på det.. eller: Jag kan ju lika gärna gör det själv. Det blir minst lika bra och mycket billigare!

Tror ni det funkar?

.. ibland. men långt ifrån alltid.
För ibland så krävs det att få köpa dyrt för att riktigt kunna njuta av det.
Iallafall för mig. Gud så hemsk det låter. Men så är det. Varför är det så?


Puss
/Lina


ps. ni kan säkert själva dra slutsatsen vad upprinnelsen till detta inlägg kom ifrån va? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar