tisdag 8 februari 2011

Lite nervöst & sjukt dåliga tips.

Sitter & förbereder en anbudspresentation som skall hållas imorgonbitti. Kl.09.00. Och känner ett uns av nervositet.. det är så otroligt viktigt att vi gör bra ifrån oss imorgon & det är väl det som känns i magen nu. Men det är väl egentligen bra att vara lite nervös..

Presentationen är iallafall nästan klar. Skjortan struken, stövlarna putsade, naglarna målade. Ja så det är väl inte så mycket mer att göra nu än att försöka få lite sömn & ta med min allra charmigaste sida (vilken nu det är?) imorgon.

Vi kör ett kort avstämningsmöte med bid-teametNobis hotell* innan. Skönt att sparka igång dagen långsamt med trevliga kollegor över en java innan vi skjuter skarpt. Jag är som bekannt ingen morgon människa & sömn är heller inget vi skryter med här hemma just nu. I natt vaknade Alice kl.02 och var helt, då menar jag HELT övertygad om att det var morgon... ZZZ.

Men vet ni vad jag läste i nya Mama igår? Vad sägs om den här rubriken:
Vaknätter, stress, för lite träning och för mycket fredagsmys?

Det kändes verkligen mitt-i-prick! Och jag var så förväntansfull vad man skulle göra åt det... svaret var: Concealer - första hjälpen att dölja blemmor & mörka ringar.
Hmpf. Hade kanske väntat mig något mer klarsynt än den lösningen.
Nåväl, ännu ett sidospår av fru B som alltid.

puss & gonatt!

/Lina


* är verkligen nyfiken på Nobis, fast jag skulle hellre gå dit på en middag på restaurangen Caina än en morgonkaffe. Men men, det får bli en annan gång!

2 kommentarer:

  1. Underskatta varken concealer eller läppglans:)
    Hoppas det gick bra/ Fru S

    SvaraRadera
  2. Lite sent, men lycka till!!! Såg på fejan att dagen startat bra i alla fall, hoppas du hade lika mycket flyt därefter!

    Kram!

    SvaraRadera