söndag 20 februari 2011

I ♥ öjn


Helgen på öjn gick i ett rasande tempo, 2 stycken 30-årsfester var anledningen till resan & så himla mycket mer hann vi inte med. Men några promenader i ett vackert Visby hann vi i allafall med. Staden är ju alldeles magiskt vacker!

På festerna så träffade jag en störtskön tjej som bor på en bondgård med sin man (ja eller blivande då) deras små tvillingtjejer och masssssa kossor. Jag tycker ju att det låter så mysigt med "livet på landet" men hon bara skrattade åt mig (med all rätt!) och sa att jag hade en aningen romantiserad bild av livet på landet och dräparen blev helt klart när hon berättade att dom har robotar som mjölkar korna. Då dog något inom mig..

Jag såg ju framför mig att hon strosade runt där på sin gård i ett huckle, långkjol, träskor & med sina småtjejer hängandes i hasorna samtidigtsom hon stödde frön över gårdsplanen som pärlhönsen gladeligen pickade i sig... och sen plockade hon lite ägg, svängde ihop en sockerkaka & stekte lite pannkakor till lunch.

Men jag var som vanligt ute & cyklade ;)
Undra just hur en sån där robot ser ut. Jag ska läsa på lite på Arlas hemsida (på rekommendation av henne) och sen ska jag åka förbi gården i sommar och uppdatera mig lite!
... undra om man bör ha gummistövlar på sig då? ;)

Kram
Lina

1 kommentar:

  1. Haha, ja du blev verkligen lång i ansiktet!Ska äta en semla för dig idag!Kram kram/Malin

    SvaraRadera