måndag 17 januari 2011

veckans. i förskott..

Idag kickade en ny härlig vecka igång & den känns lite extra bra! Måndagar kan ju vara lite sega ibland, helgen känns långt bort. Men så känns det inte idag. Hurraaaaa!

Jag kör en "veckans" lite i förskott, totaly crazy lixom.

upptäckt: om man kommer till jobbet innan klockan 08 måste man slå kod för att komma in!

godaste: falukorv i ugn med potatismos & vitkålssallad har aldrig smakat så bra som idag.

märkligaste: nya grannen plingade på med en kasse piroger i näven som tack för lånet av en stege. Märkligt. Men väldigt trevligt!

lyx: vinkväll med fruarna B på en tisdag!

besök: farmor checkar in på torsdag, mysigt! Välkommen!

romantik: Spa & middag med älsklingen på lördag. Åh vad jag längtar!!

mesta glädjande: Henry älskar dagis! Idag var han själv i 2 timmar och blev ledsen när han var tvungen att gå hem. Det värmer massor i massa hjärtat.

projekt: jag försöker få maken att måla lite på ledig tid. och just i detta fall är det en riktig utmaning. att få honom att göra det alltså.

Sötaste lilla funderare: Alice.. ikväll tittade hon på ett kort, så pekade hon på en man på fotot & sa:

Alice: E de Sassa? (farfar).
Patrik: Nej det är det inte, men det var likt honom..
Alice: (då funderade hon lite..) Aha.. E de Thoma*?

*Thoma(s) är hennes farfars tvillingbror, som hon inte träffat sen i somras Så jag blev så himla överraskad att hon kopplade ihop fotot med honom. Sötfia.


Nu ska jag försöka jobba lite också innan energin försvinner!
Lika bra att smida medans järnet är varmt.


Må så gott alla där ute & jag lovar att jag kommer inte alls bli arg på er om ni skriver en kommentar eller två... det ekar så tomt & trist just nu ;)



Kram
Lina

2 kommentarer:

  1. Men ååh! Vad mysigt att ni ska på spa i helgen!! Nu blev jag avundsjuk, det kanske man skulle försöka få till någon helg i vår...
    du är väl informerad om att mannen kommer till er snart och sover på sofflocket?!? Hoppas det inte blir allför mycket besvär ;-)
    Kram elisabeth

    SvaraRadera
  2. Klart jag är informerad, det ser vi verkligen fram emot! Men du, numera finns en prima dubbelsäng i källaren så han behöver inte sova på soffan. Det finns även gott om plats för dig & Tilda om ni också skulle vilja komma upp! Men ni kanske redan har andra planer? Tjejhelg? :-)Kramis
    Kram Lina

    SvaraRadera