måndag 3 januari 2011

Nyårsafton, del 2.


Del två är således självaste aftonen, med snittar & champange. Snittar & Festis.
Mingel. Fiskdamm. Middag. Lekar & Pippi. Singstar. Pyjamasparty.

Det var liksom två fester i festen kan man säga ;-)


La familia firar in det nya året!


Älsklingarna...

"Lill Totte" var så stilig i sin farfars gamla hatt!
Älskar när historien sätter sina spår..


Till bords vi gå.

Och efter allt tjatande om nyårsmenyn så känner jag att det är min
skyldighet att berätta vad det till slut blev:
~
Snittar & Champange
~
Sockerärtssoppa med Hummerspett
~
Smörstekt torskrygg med en liten kompott av stekt sidfläsk, dill & scharlottenlök, till det serverades en potatisterrin med västerbottenost och rödvinssås
~
Citronkaka med lättvispad grädde & färska bär.
~
Och nu funderar ni som läst alla inlägg om det där verkligen var lösningen... eller hur?
Jag gjorde två små specialare där jag bytte ut hummerspettet mot ett parmaskinka chips och sidfläskkompotten mot en räkkompott. Det var lösningen. Eller det var min lösning!

Kvällens sommelier.

Kvällen var fantastisk! Jag hade såååå roligt!
Det är inte varje fest jag kryper till sängs vid 05....
Tur att det var två dagar kvar på helgen kan man säga ;)
Hoppas ni alla haft en underbar Nyårshelg &
God fortsättning på det nya året!
Puss L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar