söndag 30 januari 2011

gaddar

Henry har det tufft nu ett tag & som 100ggr förr så har vi misstänkt "tänder".. men man vet ju aldrig. Han har varit ledsen på nätterna och även på dagarna ibland, suger på läppen, varit dålig i magen. Lite febrig emellanåt. Men inga tänder. Va 17.

Men Patrik envisas med att han har en liiiiiiiten pigg i fram i nedre käken. Så idag när mina föräldrar & bror var hos oss på fika så sa jag att jag aldrig sett den där "piggen", så Patrik busar med Henry & håller han upp & ner för att jag ska se.. men jag ser inget är nere. Men så tittar jag "upp" och vad finns där om inte 4 gaddar!!!!! Varav 2 hörntänder och 2 andra helt igenomspruckna tänder på sidorna. Och vi som fokuserat på att det skall komma en eller kanske två i mitten uppe eller nere. Jo tjena.

Men herregud, är det konstigt om Lillsorken har ont?
Stackarn.

Kram
/Lina

1 kommentar:

  1. Tjenixen!

    Tänk vilken skillnad det är det där med tänder från barn till barn. Lilla B fick sin första redan vid 5 månaders ålder och när hon var 1 hade hon fått alla som de ska han när de är små. Storesyrran däremot hade 4:a när hon var 14 månader :)

    Kram Madde

    SvaraRadera