söndag 16 januari 2011

En in en ut?

Eller är det en tallrik ut - en ny servis in?
Tänk jag är så himla dålig på dom där gamla ordspråken..

Min samling av blåa tallrikar sinar....

Ibland tänker jag att även barnen skall få äta på fint porslin (och inte i sina plastskålar), så jag dukar ofta fint även till dom med riktiga glas, porslin & servetter. Och oftast, oftast så går det bra. Dom har tom börjat använda sina servetter flitigt. Vilket är ganska sött..

Men ibland så blir det så här, som bilden ovan.. Och då är det lillsorken som bara sopar iväg tallriken, ut över bordsskivan, in i väggen, ner i golvet. krasch. suck.
Så nu får han tammetusan skärpa till sig annars så kommer jag att servera hans mat på golvet direkt i en rostfri bunke fortsättningsvis Så få vi se hur kul det blir... ;)



Men jag har ingen större tid att sörja just nu utan jag välkomnar istället Gröna Anna.

Hjärtligt välkommen hem till oss, hoppas du skall trivas!

/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar